Obchodné podmienky

 

Článok I.
Úvodné ustanovenie

1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky pre e-shop (ďalej len "VOP") sa vzťahujú na uzatváranie všetkých kúpnych zmlúv medzi spoločnosťou OKAY Slovakia, spol. s r.o., IČO: 35 825 979, DIČ: 2020237736, so sídlom Bratislava, Černyševského 1287/10, Bratislava – mestská časť Petržalka 851 01, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka č. 25493/B, (ďalej len "Predávajúci") a zákazníkom (ďalej len "Kupujúci") realizovaných v súvislosti alebo na základe kúpy tovaru z ponuky Predávajúceho zverejnenej cez Internetový obchod na adrese www.okay.sk (ďalej len "e-shop") a sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim a Kupujúcim (ďalej len "kúpna zmluva"), pokiaľ sa strany výslovne nedohodli na odchylnej úprave.

2. Tieto VOP sa primerane použijú aj na uzatváranie všetkých kúpnych zmlúv medzi Predávajúcim a Kupujúcim realizovaných prostredníctvom alebo s použitím telefónu. Sadzba za použitie telefónu pri komunikácii s Predávajúcim v súvislosti s uzatváraním kúpnej zmluvy podľa VOP bude Kupujúcemu oznámená na začiatku každého hovoru, inak bude vypočítaná základnou sadzbou.

3. Ďalšie kontaktné údaje na Predávajúceho sú nasledujúce: telefónne číslo: +421 240 251 251, e-mail: obchod@okay.sk,  web: www.okay.sk

4. Znenie týchto VOP môže Predávajúci jednostranne meniť či dopĺňať. Akékoľvek zmeny alebo doplnenia sú účinné ich zverejnením na stránke www.okay.sk. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté pred účinnosťou zmien alebo doplnení.

5. VOP ako aj všetky dokumenty súvisiace s uzatvorením kúpnej zmluvy sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku.

6. Orgán dozoru, ktorý vykonáva dohľad nad predávajúcim je: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa, tel. č.: 02/ 58272 172-3, fax č.: 02/ 58272 170, e-mail:  ba@soi.sk lubica.petiova@soi.sk anna.dubekova@soi.sk

 

Článok II.
Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom a jeho práva

1. Na účely týchto VOP sa za Kupujúceho považuje spotrebiteľ.

(a)  Kupujúci pri začatí obchodných vzťahov odovzdáva Predávajúcemu svoje kontaktné údaje a údaje a informácie potrebné na bezproblémové vybavenie objednávky, poprípade údaje, ktoré chce mať uvedené na nákupných dokladoch; a to v rozsahu požiadavok a úpravy obsiahnutej v týchto VOP.

(b)  Právne vzťahy Predávajúceho s Kupujúcim výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov ako aj súvisiacimi predpismi.

2. Tieto VOP sa nevzťahujú na právne vzťahy, v ktorých zákazníkom nie je spotrebiteľ.

3. Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou produktov, ktoré sú v obchodnej ponuke Predávajúceho v zmysle týchto VOP, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, ochranných známok, obchodných názvov, firemných lôg či patentov Predávajúceho, jeho dodávateľov ani iných subjektov.

 

Článok III.
Objednávka tovaru

1. Kupujúci objednáva výrobky a služby Predávajúceho prostredníctvom obchodného systému na www.okay.sk písomnou formou: e-mailom (vrátane objednávok a správ posielaných prostredníctvom formulárov cez e-shop). Komunikácia Kupujúceho a Predávajúceho súvisiaca s uzatvorením kúpnej zmluvy a dodávkou tovaru môže prebiehať aj prostredníctvom telefónu, avšak rozhodujúce sú údaje uvedené v písomnej e-mailovej forme. Predávajúci je viazaný svojou ponukou vrátane ceny v deň, kedy je táto ponuka uverejnená na stránkach e-shopu, prevádzkovaného Predávajúcim, ak pri konkrétnej ponuke tovaru nie je uvedená kratšia lehota alebo iný údaj. Objednávka vyhotovená riadne podľa VOP a doručená Predávajúcemu je pre Kupujúceho záväzná a považuje sa za záväzný a neodvolateľný návrh Kupujúceho. Objednávka Kupujúceho ako prejav vôle smerujúci k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, ako aj zmluvný vzťah z uzatvorenej kúpnej zmluvy sa posudzujú podľa zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov a s ohľadom na zákon č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov.

2. Pri každej objednávke Kupujúci uvedie meno a priezvisko, telefónne číslo a e-mailovú adresu, dodaciu a fakturačnú adresu. Ďalej Kupujúci uvedie názov tovaru, popis tovaru, počet kusov, spôsob dopravy, spôsob platby a dátum vystavenia objednávky. Objednávka riadne vyplnená a vyhotovená prostredníctvom e-shop formulára objednávky tieto podmienky spĺňa automaticky. Telefonickú a e-mailovú objednávku vyhotovenú mimo e-shop formulára (ak obsahuje všetky požadované údaje) Predávajúci zaznamená do e-shop formulára objednávky, čím sa objednávka považuje za doručenú. Údaje uvádzané v objednávkach budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č. 122/2013 Z. z. použité v rámci obchodného vzťahu medzi Predávajúcim a Kupujúcim, a to v rozsahu a na účely uvedené v týchto VOP a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osôb zabezpečujúcich ich spracúvanie, vybavovanie objednávok, prepravu tovaru a prípadné reklamácie tovaru).

3. Po doručení objednávky Predávajúcemu bude objednávka zaevidovaná v systéme Predávajúceho a Kupujúcemu bude bez zbytočného odkladu odoslaná e-mailová správa potvrdzujúca doručenie objednávky s číslom objednávky a súhrnom objednávky.

4. Kupujúci má právo stornovať objednávku bez poplatku do 24 hodín od momentu, kedy Predávajúci odoslal e-mailovú správu potvrdzujúcu doručenie objednávky v zmysle ods. 3. tohto článku, ak v čase stornovania ešte nedošlo k uzatvoreniu kúpnej zmluvy. V prípade stornovania objednávky po tom, čo došlo uzatvoreniu kúpnej zmluvy, aplikujú sa ustanovenia týchto VOP o odstúpení od zmluvy. Stornovanie   je vylúčené v prípade objednávky tovaru zhotoveného na zákazku, ako je definovaný v článku IV. ods. 1 týchto VOP. Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou (faxom, e-mailom), a to doručením písomného storna s číslom objednávky v uvedenej lehote Predávajúcemu. Formulár na odstúpenie nájdete TU. Potvrdenie stornovania oznámi Predávajúci Kupujúcemu tiež výlučne písomnou formou na niektorý z kontaktov uvedených v objednávke. Písomná forma sa vyžaduje z dôvodu doložiteľného dokladu storna pre Predávajúceho a zastavenia vybavovania objednávky.

5. Objednávka urobená Kupujúcim v zmysle týchto VOP je objednávkou, ktorej súčasťou je povinnosť Kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu. Kupujúci uzatvorením kúpnej zmluvy výslovne potvrdzuje, že bol oboznámený s povinnosťou zaplatiť na základe uskutočnenej objednávky kúpnu cenu.

 

Článok IV.
Uzatvorenie kúpnej zmluvy

1. E-shop obsahuje ponuku tovarov, ktoré Predávajúci ponúka na predaj. Súčasťou každej ponuky konkrétneho tovaru je aj názov tovaru, údaj o konečnej cene tohto tovaru v eurách, predbežný údaj o skladovej dostupnosti a základná charakteristika tovaru vo forme popisu hlavných vlastností tovaru. Toto nie je na ujmu možnosti Predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dojednaných podmienok. V osobitnej kategórii "Nábytok" je v rámci e-shopu predávaný aj tovar, ktorý je zhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, vyrobený na mieru alebo tovar určený osobitne pre jedného spotrebiteľa (ďalej len "tovar zhotovený na zákazku"), Táto skutočnosť je vyznačená na stránke e-shopu pri popise a špecifikácii hlavných vlastností tovaru zhotoveného na zákazku pojmom "výroba na zákazku". Z charakteru tovaru zhotoveného na zákazku vyplývajú osobitné podmienky predaja uvedené v platných právnych predpisoch a týchto VOP.

2. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností platí, že ak sú predmetom ponuky Predávajúceho v e-shope služby, vytvorenie diela alebo obdobné plnenia, použijú sa primerane ustanovenia týchto VOP vzťahujúce sa k úprave predaja tovaru, ak nie je výslovne ustanovené inak.

3. Kupujúci vloží do košíka vybraný tovar, ktorý je súčasťou aktuálnej ponuky e-shopu (vedľa tovaru je na web stránke e-shopu zobrazené tlačidlo "do košíka"). Pri tovare zhotovenom na zákazku musí Kupujúci v rámci výberu zadať osobitné požiadavky na zhotovenie tovaru. Po zvolení spôsobu dopravy a spôsobu platby za tento tovar je Kupujúci oboznámený s konečnou kúpnou cenou nákupu, ktorá zahŕňa súčet cien za vybraný tovar umiestnený v košíku vrátane platnej DPH a cien za dopravu a spôsob platby tohto tovaru (účtovanú Predávajúcim alebo prepravnou spoločnosťou). Pred potvrdením objednávky je Kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť objednávku, t.j. najmä meniť obsah košíka či opravovať akékoľvek údaje týkajúce sa množstva objednávaného tovaru, dodacích a fakturačných údajov či spôsobu platby za tovar. Odoslaním tejto objednávky predstavujúcej objednávku s povinnosťou platby Kupujúci vykoná neodvolateľnú ponuku Predávajúcemu na uzavretie kúpnej zmluvy.

4. Predávajúci bezodkladne po doručení objednávky potvrdí Kupujúcemu jej doručenie elektronickou poštou, a to na e-mailovú adresu uvedenú Kupujúcim v používateľskom rozhraní e-shopu či v objednávke.

5. Predávajúci doručenú objednávku preverí s ohľadom na vyplnené údaje, osobu Kupujúceho a dostupnosť tovaru a začne s vybavovaním objednávky. V momente, kedy je tovar pripravený na dopravu a/alebo doručenie, zašle Predávajúci Kupujúcemu informačný e-mail o termíne doručenia alebo lehote osobného odberu (ďalej len "informačný e-mail o dodaní").

6. Zaslaním informačného e-mailu o dodaní tovaru dochádza k prijatiu návrhu a uzatvoreniu kúpnej zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim, okrem prípadu, ak si Kupujúci v objednávke zvolil spôsob platby bezhotovostným prevodom, kedy k uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza potvrdením prijatia objednávky v zmysle ods. 4 tohto článku a okrem prípadu tovaru zhotoveného na zákazku, kedy k uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza riadnym zaplatením zálohy. Uzatvorením kúpnej zmluvy vznikne Predávajúcemu povinnosť obstarať a dodať tovar a služby Kupujúcemu v zmysle objednávky a Kupujúcemu vznikne povinnosť za tento tovar a súvisiace služby zaplatiť dohodnutú kúpnu cenu.

7. Kupujúci berie na vedomie, že Predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu s Kupujúcim, a to najmä, ak ide o osobu, ktorá predtým podstatným spôsobom porušila kúpnu zmluvu alebo tieto VOP alebo vo vzťahu k Predávajúcemu porušovala dobré mravy. Predávajúci si vyhradzuje právo vybraný tovar Kupujúcemu nedodať, a to najmä v prípade, že po odoslaní objednávky došlo k vypredaniu tovaru, tovar sa už nedodáva, nevyrába alebo z technických alebo objektívnych príčin nie je možné tovar dodať za podmienok dohodnutých v objednávke alebo v termíne dodania. Predávajúci sa zaväzuje v týchto prípadoch vrátiť kupujúcemu už zaplatenú finančnú čiastku.

8. Uzavretím kúpnej zmluvy Kupujúci súhlasí s týmito VOP a vyhlasuje, že mal možnosť sa s týmito VOP zoznámiť pred jej uzavretím.

9. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté Kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatváraním kúpnej zmluvy znáša a uhrádza  Kupujúci.

 

Článok V.
Platobné podmienky

1. Pri objednávkach Kupujúceho, ktoré realizuje cez e-shop je rozhodná cena tovaru v čase odoslania riadne vyplnenej objednávky. Inak je rozhodná cena tovaru, uvedená v e-shope v momente doručenia objednávky Predávajúcemu. Cena tovaru je uvedená v eurách vrátane DPH. Cena a platby za dodanie tovaru, ostatné služby a prípadné ďalšie poplatky podľa týchto VOP nie sú zahrnuté v cene tovaru a sú účtované osobitne, pričom spolu s cenou tovaru tvoria celkovú konečnú cenu, ktorá tvorí kúpnu cenu v zmysle týchto VOP. Do kúpnej ceny nie sú zahrnuté ceny za bankové služby, ktoré si účtuje banka na základe osobitného zmluvného vzťahu s Kupujúcim.

2. Ak sa strany nedohodnú inak a e-shop taký spôsob platby v čase odoslania objednávky umožňuje, Kupujúci si pri vyhotovovaní objednávky zvolí jeden zo spôsobov platby uvedených v objednávkovom formulári e-shopu a uhradí dohodnutú cenu v lehote určenej v týchto VOP pre zvolený spôsob platby, ak nebolo osobitne dohodnuté inak. V e-shope môžu byť uvedené nasledovné spôsoby platby:

(a)  v hotovosti, platbou vo vybranej predajni Predávajúceho pri osobnom odbere tovaru,

(b)  platobnou kartou, platbou vo vybranej predajni Predávajúceho pri osobnom odbere tovaru,

(c)  na dobierku, t.j. v hotovosti pri doručení prepravnou službou,

(d)  bezhotovostne, prevodom na účet Predávajúceho IBAN: SK47 1 100 0000 0026 2970 9040 vedenom v Tatra banka, a.s.,

(e)  splátky podľa podmienok stanovených Predávajúcim.

3. V prípade platby v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere tovaru v Predajni, či v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade platby bezhotovostným prevodom je kúpna cena splatná do 5 dní od uzavretia kúpnej zmluvy, v tomto prípade do 5 dní od potvrdenia prijatia objednávky Predávajúcim (podľa ods. 3 článku III. týchto VOP).

4. V prípade, ak je v objednávke zaznačená platba v hotovosti pri osobnom odbere tovaru v predajni, podľa článku V. ods. 2 písm. a) týchto VOP, nebude už možné cenu pri prevzatí tovaru v predajni uhradiť platobnou kartou.

5. Ak ide o predaj tovaru zhotoveného na zákazku alebo ak sa strany osobitne dohodnú, Predávajúci je oprávnený žiadať od Kupujúceho úhradu  primeranej zálohy kúpnej ceny. Požadovanú sumu zálohy určí Predávajúci, a to najmenej vo výške 50% ceny tovaru. Strany si dohodli, že dodacia lehota podľa článku VI. ods. 1 týchto VOP začína plynúť až okamihom, keď je záloha uhradená Predávajúcemu. Záloha je splatná do 5 dní od potvrdenia prijatia objednávky Predávajúcim, ak nie je v objednávkovom formulári alebo osobitnej písomnej dohode uvedené inak, a to bezhotovostným prevodom, ak sa strany nedohodnú inak. Zvyšok kúpnej ceny uhradí Kupujúci Predávajúcemu najneskôr v termíne určenom v článku V. ods. 3 týchto VOP. Ak Kupujúci poruší svoju povinnosť uhradiť zvyšok kúpnej ceny v zmysle týchto VOP napriek tomu, že tovar zhotovený na zákazku bol riadne vyrobený a Kupujúci bol vyzvaný na jeho prevzatie, má Predávajúci právo na uplatnenie zmluvnej pokuty voči Kupujúcemu, a to až do výšky zaplatenej zálohy.

6. V prípade platby bezhotovostným prevodom je Kupujúci povinný pri úhrade kúpnej ceny uviesť variabilný symbol platby, ktorý mu oznámil Predávajúci; variabilným symbolom je číslo objednávky. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok Kupujúceho uhradiť kúpnu cenu či zálohu splnený okamihom ich pripísania na účet Predávajúceho.

7. Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny.

 

Článok VI.
Dodacie podmienky

1. Predávajúci sa zaväzuje dodať Kupujúcemu tovar najneskôr do 30 dní od uzavretia kúpnej zmluvy. Predávajúci a Kupujúci sa dohodli, že pri dodaní tovaru z  kategórie "Nábytok" môže byť termín dodania dlhší, pričom ho stanovuje Predávajúci podľa podmienok výroby a subdodávateľov. Kupujúci berie na vedomie, že termín dodania uvedený v používateľskom rozhraní e-shopu je len orientačný a ako taký je v používateľskom rozhraní e-shopu riadne označený.

2. Kupujúci je povinný voľbu spôsobu dodania tovaru vykonať pri vyhotovovaní objednávky, a to v rozsahu aktuálnych možností uvedených v e-shope v momente vyhotovovania objednávky. Predávajúci a Kupujúci si týmto spôsobom dohodnú miesto pre vyzdvihnutie/odber alebo dodanie tovaru. Ak si strany toto miesto výslovne nedohodnú alebo v e-shope nebude umožnená voľba spôsobu dodania tovaru alebo v prípade vzniku pochybností platí, že dodanie tovaru bude realizované postupom podľa článku VI. ods. 2 písm. a) týchto VOP, a to v predajni najbližšej k miestu uvedenému vo fakturačnej adrese Kupujúceho.

(a)  Osobný odber v predajni Predávajúceho: Kupujúci si v e-shope vyberie z prednastavených adries predajní Predávajúceho predajňu, kam má byť tovar dodaný a kde si ho Kupujúci prevezme. O doručení a/alebo termíne doručenia tovaru na zvolenú adresu predajne a trvaní odbernej lehoty sa zaväzuje Predávajúci informovať Kupujúceho bez zbytočného odkladu zaslaním tzv. informačného e-mailu o dodaní, pokiaľ nebude dohodnuté inak. Tovar bude pripravený na odber a prevzatie na adrese predajne Predávajúceho, a to v termíne určenom Predávajúcim v informačnom e-maile o dodaní. Ak kupujúci nevyzdvihne zaplatený tovar do 30 kalendárnych dní odo dňa obdržania výzvy k odberu, je predávajúci oprávnený kupujúcemu účtovať všetky náklady vzniknuté v súvislosti so skladovaním tohto tovaru vo výške 2 € za deň, a to od prvého dňa po uplynutí uvedenej lehoty. Ak si kupujúci tovar nevyzdvihne do doby, kedy výška skladného prevýši cenu tovaru, vyhradzuje si predávajúci právo tovar predať a výťažok použíť na úhradu skladného

(b)  Dodanie do miesta určeného Kupujúcim na "dodaciu adresu": O termíne doručenia tovaru na miesto určené Kupujúcim bude Predávajúci informovať Kupujúceho pri expedícii tovaru zo skladu Predávajúceho zaslaním informačného e-mailu o dodaní, v ktorom uvedie termín dodania tovaru. O tomto termíne môže Predávajúci zaslať Kupujúcemu aj SMS správu. Doručenie tovaru zabezpečí Predávajúci najneskôr v termíne určenom podľa článku VI. ods. 1 týchto VOP. Ak neprevezme Kupujúci tovar v takto určenom mieste a čase, je Predávajúci oprávnený Kupujúcemu účtovať náklady súvisiace s dopravou tovaru do miesta určenia a späť do sídla alebo predajne Predávajúceho. Predávajúci môže vykonať opakované doručenie tovaru. Ak nedôjde k prevzatiu tovaru z dôvodov na strane Kupujúceho, je Predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy. Do zániku kúpnej zmluvy je Predávajúci oprávnený účtovať Kupujúcemu všetky náklady súvisiace s doručovaním a opakovaným doručovaním a náklady súvisiace so skladovaním tovaru vo výške určenej podľa článku VI. ods. 2 písm. a) týchto VOP, odo dňa nasledujúceho po prvom márnom doručovaní. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností platí, že cena za doručenie tovaru do miesta určeného Kupujúcim nie je zahrnutá v cene tovaru, pokiaľ sa strany nedohodli inak.

3. Predávajúci je povinný dodať Kupujúcemu tovar, ktorý je v súlade s kúpnou zmluvou, hlavne bez vád, t.j. má požadovanú akosť, funkčnosť, rozmery a zodpovedajúci dohodnutému účelu.

4. Služba bezstarostná preprava znamená, že nepríjemnosť vedenia reklamačného konania s prepravcom na seba preberá za splnení stanovených podmienok predávajúci (OKAY). Zákazník má povinnosť pri prevzatí zásielky skontrolovať riadne a zo všetkých strán prepravný obal, v prípade zistenia akéhokoľvek poškodenia prepravného obalu je povinný dôsledne a úplne uviesť všetky poškodenia obalu do potvrdenia o prevzatí zásielky (prevzatie s výhradou). V prípade zistenia poškodenia oznámi vznik škody v rámci "bezstarostnej prepravy" do 24h od prevzatia zásielky, a to u predávajúceho (OKAY) nahlásením na email obchod@okay.sk spoločne s fotkami obalu a tovaru. Po splnení uvedených podmienok zákazník dostane nový výrobok. V prípade nemožnosti zaslať identický výrobok, bude poskytnutý výrobok náhradný, rovnakej hodnoty a kvality.

 

Článok VII.
Preberanie tovaru

1. Kupujúci sa zaväzuje prevziať tovar v termíne uvedenom v informačnom e-maile o dodaní a na adrese uvedenej v objednávke ako dodacia adresa. Ak si Kupujúci vybral osobný odber v predajni, prevzatie tovaru vykoná v sídle predajne, ktorú si zvolil (z predajní Predávajúceho prevádzkovaných v rámci Slovenskej republiky).

2. Pri preberaní tovaru Kupujúci skontroluje fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a/alebo zničená, Kupujúci ihneď kontaktuje Predávajúceho a so zasielateľskou spoločnosťou (v prípade osobného odberu v predajni s povereným pracovníkom Predávajúceho) spíše "Zápis o škode na zásielke".

3. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až uhradením plnej kúpnej ceny Predávajúcemu vrátane všetkých peňažných čiastok dohodnutých v kúpnej zmluve na diaľku. Za úhradu sa považuje platba v hotovosti alebo pripísanie na účet Predávajúceho. Do doby prechodu vlastníckych práv z Predávajúceho na Kupujúceho, ktorý má tovar v držbe, má Kupujúci všetky povinnosti uschovávateľa veci a je povinný tovar na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ho tak, aby bol za každých okolností identifikovateľný ako tovar Predávajúceho.

4. Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie kúpnej ceny za tovar a služby, a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k tovaru a službám ešte neprešlo na Kupujúceho.

5. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na Kupujúceho momentom prevzatia Kupujúcim alebo jeho splnomocnencom.

 

Článok VIII.
Zodpovednosť za vady

1. Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu za to, že predávaný tovar je v zhode s kúpnou  zmluvou, najmä, že je bez vád. Zhodou s kúpnou zmluvou sa rozumie, že predávaný tovar má akosť a úžitkové vlastnosti uvádzané Predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom, prípadne akosť a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám právnych predpisov a zodpovedá účelu, ktorý Predávajúci na použitie tovaru uvádza alebo pre ktorý sa tovar obvykle používa.

2. Strany sa dohodli, že záručná doba na tovar je 24 mesiacov s výnimkami stanovenými príslušnými právnymi predpismi. Kupujúci môže uplatňovať reklamáciu v autorizovanom servise (podľa zoznamu v záručnom liste alebo na stránke www.okay.sk) alebo v ktorejkoľvek predajni Predávajúceho na území Slovenskej republiky. Pri reklamácii Kupujúci preukáže pôvod tovaru predložením faktúry alebo kúpnej zmluvy, popr. záručného listu, ak bol k tovaru vystavený. Záručná doba začína plynúť od prevzatia tovaru Kupujúcim. Reklamačný poriadok pre internetový prodaj v OKAY Slovakia, spol. s r.o. tu.

(a)  Odstrániteľná vada: Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená, a Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Ak to nie je vzhľadom k povahe vady neúmerné, môže Kupujúci požadovať výmenu tovaru alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti. Ak nie je takýto postup možný (o čom rozhodne Predávajúci), môže Kupujúci žiadať primeranú zľavu z ceny tovaru. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má Kupujúci rovnaké práva, akoby sa jednalo o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Pri odstraňovaní vady Predávajúci nezodpovedá za dáta a informácie uložené na nosičoch dát reklamovaného tovaru.

(b)  Neodstrániteľná vada: Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby tovar mohol byť riadne užívaný ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o vady odstrániteľné, avšak Kupujúci nemôže tovar riadne užívať pre opätovné vyskytnutie vady po oprave (t.j. ak sa po oprave rovnaká vada, ktorá bola v záručnej dobe už najmenej dvakrát opravovaná, vyskytne tretíkrát) alebo pre naraz sa vyskytujúci väčší počet vád.

3. V prípade, že došlo k poškodeniu tovaru pri jeho doprave dopravcom, Kupujúci s týmto dopravcom spíše Zápis o škode na zásielke prepravovaného tovaru.

4. Záruka sa nevzťahuje na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním alebo na vady, ktoré vznikli neodbornou montážou Kupujúceho či neodbornou manipuláciou s tovarom počas prepravy tovaru Kupujúcim. Záruka sa súčasne nevzťahuje na bežnú degradáciu kapacity (zníženie životnosti) batérií predstavujúcich súčasť tovarov (napr. notebooky, mobilné telefónny a podobne) spôsobenú ich obvyklým používaním. Lehotu na použitie, to jest životnosť batérií tvoriacich súčasť konkrétnych tovarov, udávajú jednotliví výrobcovia.

5. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v záručnej oprave, čím je myslená doba od prevzatia tovaru do oprávnenej reklamácie, až do doby, kedy bola Kupujúcemu zaslaná výzva na vyzdvihnutie tovaru zo záručnej opravy. V prípade výmeny tovaru získava Kupujúci na nový tovar záruku v dĺžke 24 mesiacov.

6. Spoločne s tovarom bude Kupujúcemu dodaný záručný list. Pokiaľ nebude spoločne s tovarom záručný list dodaný, nahrádza ho faktúra alebo predajný doklad z pokladne.

7. Ak si kupujúci nevyzdvihne vybavenú reklamáciu do 30 dní od obdržania oznámenia o jej vybavení, bude kupujúcemu účtované skladné vo výške 2 € za každý začatý deň od uplynutia vyššie uvedenej lehoty. O vybavení reklamácie bude kupujúci vždy informovaný oznámením zaslaným niektorým z komunikačných prostriedkov. Pokiaľ si kupujúci tovar nevyzdvihne do doby, kedy výška skladného prevýši cenu reklamovaného tovaru, vyhradzuje si predávajúci právo tovar predať a výťažok použiť na úhradu skladného.

 

Článok IX.
Ochrana osobných údajov a zasielania obchodných oznámení

1. Svoju informačnú povinnosť voči zákazníkovi v zmysle čl. 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracúvaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (obecné nariadenie o ochrane osobných údajov) súvisiacu so spracúvaním osobných údajov zákazníka pre účely poskytovania výhod, zvyšovania kvality služieb a plnením kúpnej zmluvy, pre účely jednaní o tejto zmluve a pre účely plnenia verejnoprávnych povinností predávajúceho plní predávajúci prostredníctvom Pravidiel ochrany osobných údajov.

 

Článok X.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy

1. Pri odstúpení od zmluvy znáša Kupujúci náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. Pri odstúpení od zmluvy uzatvorenej podľa týchto VOP Kupujúci znáša i náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

2. Kupujúci je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Formulár na odstúpenie nájdete TU. Ak v tejto lehote Kupujúci odstupuje z dôvodu, že tovar má vady, je vhodné túto skutočnosť v odstúpení uviesť. Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené písomnou formou (faxom, e-mailom, písomnou zásielkou alebo na inom trvanlivom nosiči), s výnimkou odstúpenia od kúpnej zmluvy uzatvorenej ústne, kedy postačuje akékoľvek jednoznačné vyhlásenie vyjadrujúce vôľu odstúpiť od kúpnej zmluvy. Odstúpenie od zmluvy musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii tovaru, Kupujúceho a Predávajúceho a musí byť v prípade podania písomnou zásielkou dané vo vyššie uvedenej lehote na poštovú prepravu na adresu sídla Predávajúceho alebo na adresu  niektorej z predajní Predávajúceho na náklady a zodpovednosť Kupujúceho v prípade, že je doručený tovar po kvalitatívnej stránke plne funkčný. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa týchto VOP. Kupujúci je povinný vrátiť tovar Predávajúcemu najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslaním tovaru späť Predávajúcemu alebo jeho odovzdaním Predávajúcemu alebo ním poverenej osobe na prevzatie tovaru. Lehota na vrátenie tovaru Predávajúcemu sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Ak je predmetom kúpnej zmluvy dodanie tovaru, môže Kupujúci odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

(a)  Tovar nesmie byť poškodený, používaný iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru, musí byť v pôvodnom obale a spolu s tovarom Kupujúci odovzdá všetky dokumenty týkajúce sa predmetného tovaru (návod na obsluhu, záručný list, doklad o nadobudnutí a pod.), ktoré obdržal pri jeho kúpe.

(b)  Tovar sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný tovar sa neprijíma a vracia späť.

3. Predávajúci prevezme tovar späť a do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy kúpnu cenu zaplatenú za tovar alebo za službu alebo preddavok, ktorý Kupujúci uhradil za tovar alebo službu, vráti Kupujúcemu rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri svojej platbe alebo iným vopred dohodnutým spôsobom späť. Predávajúci však nie je povinný splniť svoju povinnosť podľa tohto odseku 3 článku X. VOP pred tým, ako mu je tovar doručený Kupujúcim alebo, kým Kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť Predávajúcemu. Predávajúci súčasne nie je povinný uhradiť Kupujúcemu dodatočné náklady, ak si Kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia pre určitý tovar ponúkaný Predávajúcim.

4. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku v nasledovných prípadoch:

(a)  ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie služby, ak sa služba začala poskytovať s výslovným súhlasom Kupujúceho a Kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,

(b)  ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru alebo poskytnutie služieb, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktoré Predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

(c)  ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitých požiadaviek Kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného Kupujúceho (v týchto VOP uvádzaný ako "tovar zhotovený na zákazku"),

(d) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,

(e) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého obal bol po dodaní porušený,

(f) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

(g) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré Kupujúci výslovne požiadal Predávajúceho,

(h) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak bol tento obal rozbalený.

Ak sa má na základe zmluvy uzatvorenej v zmysle týchto VOP začať poskytovanie služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy alebo, ak o to Kupujúci požiada, Kupujúci udelením súhlasu so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy stráca po úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od zmluvy. Kupujúci uzatvorením zmluvy v zmysle týchto VOP vyhlasuje, že bol poučený o vyššie uvedenej okolnosti, za ktorej stráca právo odstúpiť od zmluvy.

5. Predávajúci sa môže s Kupujúcim dohodnúť na zrušení kúpnej zmluvy mimo lehôt uvedených vyššie, a to osobitnou písomnou dohodou. V takom prípade je Predávajúci oprávnený požadovať úhradu vzniknutých nákladov a zmluvnú pokutu vo výške 3€ denne z kúpnej ceny, maximálne však do výšky kúpnej ceny tovaru.

6. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku a tiež právo odstúpiť od zmluvy alebo jej časti, ak:

(a)  tovar sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať, je vypredaný alebo

(b)  zmenila sa cena dodávateľa tovaru

 

Článok XI.
Doručovanie a korešpondencia

1. Ak nebude dohodnuté inak, všetka korešpondencia súvisiaca s kúpnou zmluvou musí byť druhej zmluvnej strane doručená v písomnej forme, a to elektronickou poštou, osobne alebo doporučene prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb (podľa výberu odosielateľa). Osobitný spôsob a forma doručovania vymedzené v jednotlivých ustanoveniach týchto VOP majú prednosť pred touto všeobecnou úpravou uvedenou vyššie.

2. Kontaktné údaje Predávajúceho sú nasledovné: adresa pre doručovanie OKAY Slovakia, spol. s r.o., Černyševského 1287/10, Bratislava – mestská časť Petržalka 851 01, adresa elektronickej pošty obchod@okay.sk

 

Článok XII.
Informácie poskytované pred uzatvorením zmluvy

Spoločnosť OKAY Slovakia, spol. s r.o., IČO: 35 825 979, DIČ: 2020237736, so sídlom Bratislava, Černyševského 1287/10, Bratislava – mestská časť Petržalka 851 01, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka č. 25493/B (ďalej len „Predávajúci“), týmto poskytuje svojím zákazníkom, ktorí sú spotrebiteľmi v zmysle zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Kupujúci“), pred uzatvorením zmluvy uzavretej na diaľku podľa zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 102/2014 Z. z.“) nasledujúce informácie podľa § 3 ods. 1 predmetného zákona:

1) Hlavné vlastnosti tovaru sú uvedené na stránke e-shopu pri popise a špecifikácii tovaru v náhľade jednotlivého tovaru. Špecifikácia tovaru sa súčasne nachádza v objednávke vyhotovenej podľa VOP Predávajúceho (ďalej len „VOP“).

2) Predávajúcim je spoločnosť OKAY Slovakia, spol. s r.o., IČO: 35 825 979, DIČ: 2020237736, so sídlom Černyševského 1287/10, Bratislava – mestská časť Petržalka 851 01.

3) Kontaktné údaje Predávajúceho sú nasledovné: telefónne číslo: +421 240 251 251, e-mail: obchod@okay.sk,  web: www.okay.sk.

4) Reklamácie tovaru, sťažnosti alebo iné podnety možno podať na adrese Predávajúceho uvedenej v bode 2) vyššie. Reklamácie možno súčasne uplatniť v autorizovanom servise (podľa zoznamu v záručnom liste alebo na stránke www.okay.sk) alebo v ktorejkoľvek predajni Predávajúceho na území Slovenskej republiky.

5) Cena tovaru vrátane DPH je uvedená pri popise a špecifikácii tovaru v náhľade jednotlivého tovaru a po vložení konkrétneho tovaru do košíka je súčasne celková cena tovaru vrátane DPH uvedená v objednávke tovaru. K celkovej kúpnej cene tovaru v závislosti od Kupujúcim vybraných možností môžu byť započítané náklady na dopravu, dodanie tovaru, poštovné, poplatok za platbu kartou a poplatky za iné služby. O výške poplatkov je Kupujúci informovaný v závislosti od svojho výberu v jednotlivých krokoch uskutočňovania objednávky a tiež na stránkach e-shopu v časti Doprava a platba e-shop, Predĺžená záruka & poistenie tovaru.

6) Prostriedky diaľkovej komunikácie určené na uzatvorenie zmluvy nie sú číslami so zvýšenou tarifou.

7) Platobné podmienky sú uvedené vyššie vo VOP, konkrétne v článku V. VOP. Dodacie podmienky sú uvedené vyššie vo VOP, konkrétne v článku VI. VOP. Predávajúci sa zaväzuje dodať Kupujúcemu tovar najneskôr do 30 dní od uzavretia kúpnej zmluvy. Pri dodaní tovaru z  kategórie "Nábytok" môže byť termín dodania dlhší, pričom ho stanovuje Predávajúci podľa podmienok výroby a subdodávateľov. Iný termín dodania môže byť určený podľa osobitnej dohody. Informácie o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií sú uvedené v článku VIII. VOP. Informácie o postupoch uplatňovania a vybavovania sťažností a podnetov v súvislosti s ochranou osobných údajov sú uvedené v článku IX. VOP.

8) Všetky informácie o práve Kupujúceho odstúpiť od zmluvy sú uvedené v článku X. VOP.

Okrem informácií uvedených v článku X. VOP Predávajúci súčasne poskytuje Kupujúcemu nasledujúce poučenie o uplatnení práva Kupujúceho na odstúpenie od zmluvy podľa Prílohy č. 2 zákona č. 102/2014 Z. z. Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy je možné zobraziť TU.

Predávajúci týmto poskytuje Kupujúcemu formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je možné využiť pri odstúpení od zmluvy. Formulár na odstúpenie od zmluvy je možné zobraziť TU.
9) Predávajúci týmto informuje Kupujúceho, že ak Kupujúci odstúpi od zmluvy uzatvorenej v zmysle týchto VOP, bude znášať náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu, a to v zmysle ustanovenia § 10 ods. 3 prvá veta zákona č. 102/2014 Z. z., podľa ktorého pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru a tiež náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

10) Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy v nasledujúcich prípadoch, ktoré sú súčasne uvedené i v článku X. ods. 4 VOP:

(a) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie služby, ak sa služba začala poskytovať s výslovným súhlasom Kupujúceho a Kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,

(b) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru alebo poskytnutie služieb, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktoré Predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

(c) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitých požiadaviek Kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného Kupujúceho (v týchto VOP uvádzaný ako "tovar zhotovený na zákazku"),

(d) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je  predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,

(e) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého obal bol po dodaní porušený,

(f) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

(g) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré Kupujúci výslovne požiadal Predávajúceho,

(h) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak bol tento obal rozbalený.

Ak sa má na základe zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim a Kupujúcim začať poskytovanie služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy alebo, ak o to Kupujúci požiada, Kupujúci udelením súhlasu so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy stráca po úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od zmluvy.

11) Informácie o zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru sú uvedené v článku VIII. VOP.

12) Predávajúci nie je viazaný žiadnym kódexom správania.

13) Zmluva medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa v zmysle týchto VOP uzatvára ako jednorazová zmluva, ktorej trvanie je viazané na dodanie tovaru a služieb na strane Predávajúceho a zaplatenie tomu zodpovedajúcej ceny na strane Kupujúceho.

14) Uzavretím kúpnej zmluvy vzniká Kupujúcemu povinnosť objednaný tovar prevziať v zmysle dohodnutých podmienok dodania a povinnosť za objednaný tovar a objednané súvisiace služby zaplatiť dohodnutú kúpnu cenu v lehote splatnosti podľa VOP.

15) Ak ide o predaj tovaru zhotoveného na zákazku alebo ak sa strany osobitne dohodnú, Predávajúci je oprávnený žiadať od Kupujúceho úhradu  primeranej zálohy kúpnej ceny. Požadovanú sumu zálohy určí Predávajúci, a to najmenej vo výške 50% ceny tovaru. Strany si dohodli, že dodacia lehota podľa článku VI. ods. 1 týchto VOP začína plynúť až okamihom, keď je záloha uhradená Predávajúcemu. Záloha je splatná do 5 dní od potvrdenia prijatia objednávky Predávajúcim, ak nie je v objednávkovom formulári alebo osobitnej písomnej dohode uvedené inak.

16) Ak Kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa Kupujúci domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, Kupujúci má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu (ďalej len “žiadosť o nápravu”). Ak Predávajúci na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania Kupujúcim Predávajúcemu, Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len “návrh”) v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len “zákon č. 391/2015 Z. z.”), a to príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorým je v danom prípade Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedeného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky, ktorý je zverejnený na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR (www.mhsr.sk), alebo prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov online, ktorá je dostupná na webovej stránke www.ec.europa.eu/consumers/odr/. Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, Kupujúci má právo voľby, ktorému z nich návrh podá. Možnosť Kupujúceho obrátiť sa na súd nie je podaním návrhu dotknutá. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Kupujúcim vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo súvisiacich s kúpnou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z. z. 

Článok XIII
Záverečné ustanovenia

1. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci kontaktuje Kupujúceho. Kupujúci má právo pri takto upravených cenách objednávku stornovať, od zmluvy odstúpiť.

2. Kupujúci vyhlasuje, že pred vyplnením alebo odoslaním objednávky sa oboznámil s týmito VOP a reklamačným poriadkom a že s nimi súhlasí.

(a)  Bez ohľadu na ostatné ustanovenia týchto VOP a ustanovenia kúpnej zmluvy, Predávajúci nezodpovedá Kupujúcemu za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbanlivosti, porušenia kúpnej zmluvy alebo škody a straty vzniknuté iným spôsobom.

(b)  Tieto VOP boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných záväzkových vzťahov medzi Predávajúcim a Kupujúcim. Ak príslušné kontrolné orgány rozhodnú, že niektoré z ustanovení týchto VOP je neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia týchto VOP zostávajú nedotknuté.

(c)  Práva spotrebiteľa vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov zostávajú týmito VOP nedotknuté.

(d)  Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka.

3. Predávajúci a Kupujúci sa dohodli, že v plnej miere uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, faxovú (vrátane ručne vypísanej objednávky), elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.

Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 6. 1. 2022.

 

Všeobecné pravidlá vernostného programu OKAY Club
Preambula

OKAY Club je vernostný program spoločnosti OKAY Slovakia, spol. s r.o., IČO  35825979, so sídlom Černyševského 1287/10, Bratislava – mestská časť Petržalka 851 01, zapísanej v obchodnom registre vedenom Okresným súdom Bratislava I, oddiel Sro, vložka 25493/B (ďalej len „spoločnosť OKAY Slovakia“), ktorý je určený pre registrovaných zákazníkov spoločnosti OKAY Slovakia. Cieľom programu je zvýšenie kvality služieb a poskytnutie výhod registrovaným zákazníkom spoločnosti OKAY Slovakia.

I. Podmienky a vznik členstva vo Vernostnom programe

Členmi vernostného programu sa môžu stať fyzické a právnické osoby s doručovacou adresou v Slovenskej alebo Českej republike, ktoré sa riadne zaregistrujú na internetových stránkach www.okay.sk alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie OKAY Club. Za riadne vykonanú registráciu sa považuje registrácia, pri ktorej sú pravdivo a úplne vyplnené všetky údaje požadované v registračnom formulári a ktorého odoslaním vyjadruje osoba súhlas s účasťou vo vernostnom programe, so spracúvaním svojich osobných údajov a s týmito pravidlami. 

Pre členstvo fyzickej osoby je nevyhnutné splnenie podmienky dosiahnutia plnoletosti. Za právnickú osobu je oprávnený jednať jej štatutárny orgán, splnomocnenec alebo poverený zamestnanec.

Na členstvo vo vernostnom programe nie je právny nárok a úplne závisí na uvážení spoločnosti OKAY Slovakia. Členstvo vo vernostnom programe je neprevoditeľné na iné osoby. Každá osoba môže byť členom vernostného programu iba jedenkrát v určitý okamih.

Členstvo vzniká okamihom dokončenia registrácie na internetových stránkach www.okay.sk alebo v mobilnej aplikácií, a to na dobu neurčitú. V prípade sporu ohľadom vzniku či existencie, popr. okamihu vzniku členstva rozhoduje s konečnou platnosťou spoločnosť OKAY Slovakia.
Pre využívanie výhod vernostného programu na predajniach OKAY Slovakia je podmienkou mať v telefóne nainštalovanú aplikáciu OKAY Club.

Spoločnosť OKAY Slovakia nenesie zodpovednosť za nepravdivosť, nesprávnosť či neúplnosť údajov uvedených pri registrácií, popr. z ich aktualizácií.

II. Výhody pre registrovaných zákazníkov

Spoločnosť OKAY Slovakia poskytuje riadne registrovaným zákazníkom nasledujúce výhody:

a) možnosť vrátenia nepoškodeného tovaru do 14 dní od dátumu zakúpenia, náklady spojené s vrátením tovaru nesie registrovaný zákazník, pokiaľ zákon nestanoví, že úradu týchto nákladov nesie predávajúci. Tovar musí byť vrátený v originálnom obale s vnútornou výplňou, nesmie byť poškodený alebo nadmerne opotrebovaný a záručný list nesmie byť potvrdený,

b) doklad o zakúpení tovaru je prístupný v mobilnej aplikácií OKAY Club a registrovaný zákazník ho nemusí fyzicky uchovávať,

c) v prípade zakúpenia tovaru spadajúceho do sortimentu elektro v internetovom obchode spoločnosti OKAY Slovakia, ktorý je dostupný na internetových stránkach www.okay.sk (ďalej len „e-shop OKAY“) nie je osobný odber objednaného tovaru spoplatnený a je registrovanému zákazníkovi poskytnutý zdarma,

d) kópiu dokladu o zakúpení tovaru automaticky odošleme e-mailom do 2 dní od nákupu.
Výhody sú registrovaným zákazníkom poskytované od okamihu vzniku členstva, nie je prípustné spätné poskytnutie vyššie uvedených výhod. Všetky výhody poskytované v rámci vernostného programu sú právne nevymáhateľné.

III. Zmeny pravidiel a ukončenie vernostného programu

Spoločnosť OKAY Slovakia si vyhradzuje právo kedykoľvek v priebehu trvania vernostného programu jednostranne meniť tieto Všeobecné pravidlá, rovnako ako aj množstvo a druh poskytovaných výhod. Ak nie je stanovené inak, sú zmeny účinné okamihom ich zverejnenia na internetových stránkach www.okay.sk alebo v mobilnej aplikácií OKAY Club. Najneskôr okamihom prihlásenia do svojho účtu alebo otvorením aplikácie OKAY Club berie registrovaný zákazník na vedomie zmenu týchto pravidiel.

Vernostný program pripravila spoločnosť OKAY Slovakia s dlhodobým zámerom. Napriek tomu si spoločnosť OKAY Slovakia vyhradzuje právo kedykoľvek vernostný program jednostranne ukončiť bez náhrady. Ukončenie vernostného programu ku konkrétnemu dátumu vyhlási spoločnosť OKAY Slovakia oznámením na internetových stránkach www.okay.sk.

IV. Ukončenie a zánik členstva vo vernostnom programe

Registrovaný zákazník môže svoje členstvo kedykoľvek zrušiť, a to odregistrovaním v rámci svojho profilu na internetových stránkach www.okay.sk alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie OKAY Club. Členstvo v tomto prípade zaniká potvrdením o zrušení registrácie.

Spoločnosť OKAY Slovakia má ďalej právo zrušiť členstvo ktorémukoľvek registrovanému zákazníkovi vo vernostnom programe v prípade, že by porušoval pravidlá vernostného programu, alebo bol z tejto činnosti dôvodne podozrivý, zneužíval by vernostného programu, poškodzoval by dobré meno spoločnosti OKAY Slovakia alebo by došlo k zisteniu, že nedosahuje požadovaného veku; všetko bez náhrady nákladov či ujmy. V danom prípade nie je spoločnosť OKAY Slovakia povinná zrušenie členstva nijako oznamovať.

Členstvo vo vernostnom programe zaniká tak isto smrťou alebo iným zánikom registrovaného zákazníka, odvolaním súhlasu so spracúvaním osobných údajov, ktorý je nevyhnutnou podmienkou členstva vo vernostnom programe.

Vo vyššie uvedených prípadoch má bývalý registrovaný zákazník právo na opätovné členstvo vo vernostnom programe, pričom pokiaľ dôjde k ukončeniu podľa ods. 2, je spoločnosť OKAY Slovakia oprávnená členstvo zamietnuť.

V. Platnosť a účinnosť Pravidiel vernostného programu OKAY

Tieto Všeobecné pravidlá vernostného programu OKAY Club sú platné a účinné od 6. 1. 2022.

Súhlas so spracovaním osobných údajov

Osoba, ktorá sa stane registrovaným zákazníkom, udeľuje svojou registráciou na internetových stránkach www.okay.sk alebo v aplikácií OKAY Club spoločnosti OKAY Slovakia, spol. s r.o., so sídlom Černyševského 1287/10, Bratislava – mestská časť Petržalka 851 01, IČO  35825979 (ďalej len „spoločnosť OKAY Slovakia“), súhlas so spracovaním svojich osobných údajov poskytnutých alebo iným spôsobom získaných v priebehu trvania členstva osoby vo vernostnom programe za účelom prevádzky vernostného programu. 

Svoju informačnú povinnosť voči zákazníkovi v zmysle čl. 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) súvisiacu so spracovaním osobných údajov zákazníka pre účely poskytovania výhod, zvyšovania kvality služieb a plnením kúpnej zmluvy, pre účely jednaní o tejto zmluve a pre účely plnenia verejnoprávnych povinností predávajúceho plní predávajúci prostredníctvom Pravidiel ochrany osobných údajov.

Registrovaný zákazník prehlasuje, že ním poskytnuté údaje sú úplné, presné a pravdivé a je si vedomý svojej povinnosti oznámiť spoločnosti OKAY Slovakia akúkoľvek ich zmenu.

Moja predajňa

${favoriteStore.title}

${favoriteStore.address}

${favoriteStore.psc} ${favoriteStore.city}

Telefón: ${favoriteStore.phone}

E-mail: ${favoriteStore.email}

obľúbená predajňa (zmeniť)

tovar na predajni zobraziť na mape