Najčastejšie otázky

Najčastejšie otázky a odpovede

Vrátenie tovaru

  • Môžem zakúpený tovar vymeniť?
    Áno. Tovar je možné vymeniť v 14 dňovej lehote za iný výrobok. Prípadný rozdiel v cene bude vzájomne vyrovnaný.
  • Môžem zakúpený tovar vrátiť?
    Áno. Jednou z našich výhod je poskytnutie 14 dňovej lehoty na vyskúšanie výrobku, v ktorej môžete zakúpený tovar vrátiť bez uvedenia dôvodu.
  • Môžem vrátiť aj použitý tovar?
    Áno, v rámci splnenia podmienok 14 dňovej lehoty na vyskúšanie výrobku.
  • Ako mám postupovať, pokiaľ sa rozhodnem tovar vrátiť?
    Tovar prinesiete do predajne, kde ste ho zakúpili. Tovar musí byť kompletný, nepoškodený, v pôvodnom obale a s čistým, t.j. dosiaľ nepotvrdeným záručným listom.
  • V akých prípadoch už nie je možné tovar vrátiť?
    Nie je možné vrátiť rozbalené nosiče zvuku, obrazu a dát (napr. hry, DVD filmy a pod.). Ďalej nie je možné vrátiť tovar zakúpený na záväznú zákaznícku objednávku. V prípade, že spotrebič obsahuje niektoré spotrebné diely či súčasti (napr. cartridge do tlačiarne, vrecká do vysávača, holiace čepele) a výrobok už bol použitý, podmieňujeme vrátenie tovaru úhradou týchto spotrebných súčastí.
  • Akým spôsobom mi bude vrátená uhradená cena?
    Záleží na spôsobe pôvodnej úhrady tovaru. Pokiaľ ste tovar uhradili v hotovosti, vrátime Vám čiastku v hotovosti, pokiaľ ste tovar uhradili platobnou kartou, vrátime Vám peniaze na Váš účet.
  • Dostanem svoje peniaze hneď späť?
    Vo väčšine prípadov áno. Pri vybraných skupinách tovarov, pri ktorých nie je možné ihneď overiť a posúdiť funkčnosť, tovar odovzdáme autorizovanému servisu na diagnostiku a preskúšanie. Garancia vrátenia tovaru je podmienená Vašim súhlasom s úhradou prípadných nákladov za diagnostiku ale len v tom prípade, ak sa preukáže, že ste zavinili nefunkčnosť či poškodenie vráteného tovaru. Jedná sa hlavne o mobilné telefóny, digitálne fotoaparáty, kamery, navigácie, počítače, notebooky, varné dosky, rúry a sporáky.
  • Čo sa stane s takto vráteným tovarom?
    Tovar je umiestnený v špeciálne vyhradenom priestore predajne a predávaný s výraznou zľavou (rádovo niekoľko desiatok percent). Tovar je viditeľne označený ako vrátený a používaný. Zákazník je tak vždy uzrozumený s tým, čo kupuje.
  • Platí na už vrátený tovar plná záruka?
    Áno, na väčšinu tovaru poskytujeme štandardnú záruku. Iba vo výnimočných prípadoch môže byť záruka skrátená podľa §620 Občianskeho zákonníka. Na túto skutočnosť budete personálom predajne upozornení.
  • Nariaďuje zákon predajcovi prijať vrátený tovar?
    Nie, ide o našu nadštandardnú službu zákazníkom a rozhodne nie je u konkurencie (okrem e-shopov) obvyklá. Táto garancia je o dôvod viac, prečo si vybrať pre nákup spotrebičov práve OKAY elektrospotrebiče.

Nákup na splátky

  • Môžem v predajniach OKAY nakupovať na splátky?
    Samozrejme môžete. U nás nepotrebujete na nákup tovaru hotovosť. Naši profesionáli Vám ponúknu široký výber možností predaja na splátky a pomôžu Vám vybrať pre Vás výhodný splátkový produkt. Ponúkame splátkové produkty od spoločností BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA, pobočka zahraničnej banky, Home Credit Slovakia, a.s., Cofidis, a.s. a Consumer Finance Holding a.s..
  • Do akej výšky ceny výrobku môžem čerpať úver?
    Minimálna výška úveru je 100 €, maximálna výška je 6639 €. Tovar môžete spotrebiteľským úverom financovať až do hodnoty 100% kúpnej ceny pri splnení podmienok požadovaných splátkovými spoločnosťami.
  • Môžem uzatvoriť zmluvu priamo v predajni?
    Áno, žiadosť o splátku vyplníte priamo v predajni. Nezdrží Vás to dlhšie ako 10 minút.
  • Vybavím si splátky na počkanie?
    Väčšinou áno. Klasický spotrebiteľský úver je možné vybaviť rýchlo a s minimálnou administratívou. Vo výnimočných prípadoch sa môže stať, že splátková spoločnosť sa rozhodne niektoré údaje zo žiadosti overiť. V takom prípade sa potom v predajni dozviete predpokladaný termín, kedy bude vydané rozhodnutie.
  • Mám zaručené, že úver dostanem?
    Samotné spísanie žiadosti o úver Vám nezaručuje nárok na uzatvorenie úverovej zmluvy. Splátková spoločnosť na základe údajov, ktoré jej poskytnete, sama rozhodne, či Vám úver poskytne.
  • Kto u vás môže čerpať úver?
    Naše spotrebiteľské úvery môže využiť ktokoľvek – fyzické osoby, dôchodcovia i podnikatelia.
  • Potrebujem doklad o príjme?
    Áno, splátková spoločnosť vyžaduje doložiť jeden z nasledujúcich dokladov preukazujúci príjem žiadateľa:
    • Zamestnanci (jeden z dokladov)
      • 2 posledné výplatné pásky alebo
      • 2 posledné výpisy z osobného účtu alebo
      • potvrdenie o príjme od zamestnávateľa max. 30 dní
    • Dôchodcovia
      • potvrdenie o poberaní dôchodku (výmer zo Sociálnej poisťovne) alebo
      • potvrdenie z pošty alebo
      • 2 posledné výpisy z účtu, kam je poukazovaný dôchodok
    • Podnikateľ (SZČO)
      • potvrdenie o podaní DP
    • Konateľ / Spolumajiteľ firmy
      • ročné zúčtovanie preddavkov na daň alebo DP typu A alebo
      • 2 posledné výpisy z osobného účtu
    • Klient s trvalým pobytom na území SR zamestnaný v ČR, AT, HU
      • pracovná zmluva alebo
      • 2 posledné výplatné pásky
      • 2 posledné výpisy z účtu, kam je klientovi poukazovaná mzda
  • Aké doklady potrebujem pre žiadosť o úver?
    • Zamestnanec
      • Na získanie úveru je potrebné predložiť následujúce dokumenty:
        • Občiansky preukaz a jeden z nasledujúcich dokladov:
          • Vodičský preukaz
          • Cestovný pas
          • Rodný list

Okrem štandardných dokladov je vždy potrebné  doložiť doklad na overenie príjmu. Potvrdenie o výške príjmov klienta (nie staršie ako 1 mesiac) alebo posledné dve výplatné pásky alebo posledné dva výpisy z bankového účtu, na ktorý je vyplácaná mzda. (Ak je v žiadosti uvedený aj partner klienta, je potrebné doložiť aj partnerov doklad o príjme)

Príjem uvedený v žiadosti musí byť zhodný s príjmom uvedeným v doloženom doklade.

 Pri úvere nad 3400 EUR poprosíme navyše doložiť

  • doklad preukazujúci trvalé či prechodné bydlisko. Takýmto dokladom môže byť výpis z účtu alebo akékoľvek vyúčtovanie platieb či služieb (za elektrinu, plyn či telekomunikačné služby a pod.), zloženka SIPO
  • Dôchodca
    • Na získanie úveru je potrebné predložiť následujúce dokumenty.
      • Občiansky preukaz a jeden z nasledujúcich dokladov:
        • Vodičský preukaz
        • Cestovný pas
        • Rodný list

Okrem štandardných dokladov je vždy potrebné doložiť doklad na overenie príjmu. Potvrdenie o poberaní dôchodku (Výmer zo Sociálnej poisťovne) alebo potvrdenie z pošty alebo 2 posledné výpisy z účtu kam je poukazovaný dôchodok.

Príjem uvedený v žiadosti musí byť zhodný s príjmom uvedeným  v doloženom doklade.

 Pri úvere nad 3400 EUR poprosíme navyše doložiť

  • doklad preukazujúci trvalé či prechodné bydlisko Takýmto dokladom môže byť výpis z účtu alebo akékoľvek vyúčtovanie platieb či služieb (za elektrinu, plyn či telekomunikačné služby a pod.), zloženka SIPO
  • SZČO
    • Na získanie úveru je potrebné  predložiť nasledujúce dokumenty.
      • Občiansky preukaz a jeden z nasledujúcich dokladov:
        • Vodičský preukaz
        • Cestovný pas
        • Rodný list

​Okrem štandardných dokladov je vždy potrebné doložiť doklad na overenie príjmu.

  • Potvrdenie o podaní daňového priznania za predchádzajúce obdobie (v prípade nízkeho príjmu aj výkazy o príjmoch a výdavkoch, výkazy o majetku a záväzkoch)

 Pri úvere nad 3400 EUR poprosíme navyše doložiť

  • doklad preukazujúci trvalé či prechodné bydlisko. Takýmto dokladom môže byť výpis z účtu alebo akékoľvek vyúčtovanie platieb či služieb (za elektrinu, plyn či telekomunikačné služby a pod.), zloženka SIPO
  • V prípade, ak máte partnera (spoludlžníka) je nutné dokladovať aj jeho potvrdenie o výške príjmu.

 

  • Pomôžete mi s výberom typu úveru?
    Áno. Naši odborníci Vám na základe Vašich požiadavok pomôžu s výberom vhodného úverového produktu. Ponúkame splátkové produkty od spoločností BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA, pobočka zahraničnej banky, Home Credit Slovakia, a.s., Cofidis, a.s. a Consumer Finance Holding a.s..
  • Som na materskej, môžem nakupovať na splátky?
    Nie, bohužiaľ, pokiaľ ste na materskej dovolenke, nemôžete nakupovať na splátky.
  • Čo sa stane v prípade, že stratím prácu? Je možné splátky prerušiť?
    Bohužiaľ to nie je možné. Túto situáciu ale rieši poistenie proti neschopnosti splatenia úveru z dôvodu straty zamestnania. Pokiaľ táto situácia nastane, poisťovňa preberie záväzok splácania za Vás. Poistenie je možné zjednať pri uzatváraní úverovej zmluvy. Všeobecne poistenie k úveru odporúčame.

DOPRAVA

  • Môžem si u vás objednať odvoz zakúpeného tovaru?
    Samozrejme. V každom meste máme zmluvného dopravcu, ktorý dopravu podľa Vášho priania zrealizuje. Objednávku dopravy s Vami spíšeme na predajni. Cenu dopravy, ktorú dopredu poznáte, uhradíte pri prevzatí tovaru priamo dopravcovi.
  • Prečo OKAY neposkytuje dopravu zadarmo?
    Našou filozofiou je predávať tovar za najnižšiu možnú cenu. Pokiaľ by sme poskytovali túto službu zadarmo, v skutočnosti by sme museli náklady spojené s dopravou premietnuť do koncových cien, ktoré by tak boli vyššie pre všetkých. Zákazníci, ktorí si dopravu zaistia vlastnými silami, by tak platili i to, čo nevyužili. A to nám nepripadá fér.
  • Vystaví mi dopravca daňový doklad?
    Áno, dopravca je povinný Vám doklad vystaviť.
  • Bývam len 2 km od predajne, prečo mám platiť rovnako ako zákazník, ktorý býva 15 km od predajne?
    Pretože veľkú časť ceny dopravy tvoria náklady spojené s manipuláciou tovaru, postavenie na miesto Vami určené, jeho vybalenie a zapojenie.
  • Bude cena rovnaká, pokiaľ na jednu adresu poveziete viac spotrebičov?
    Pokiaľ prepravca dopravuje viac kusov tovaru na jednu adresu, pripočíta sa k cene dopravy príplatok za každý ďalší kus. O cenách sa informujte v predajni.
  • Aká je cena dopravy a čo zahŕňa?
    Cena dopravy sa odvíja od vzdialenosti predajne k miestu určenému zákazníkom. Cenu Vám oznámime pri spísaní objednávky v predajni alebo si ju môžete zistiť dopredu telefonicky na predajni. Cena zahŕňa okrem dopravy tiež postavenie spotrebiča na miesto Vami určené, vybalenie spotrebiča a základné zapojenie (základné zapojenie = zapojenie, ktoré nevyžaduje elektroinštalačné, vodárenské alebo plynoinštalačné práce).
  • Za aký čas po zakúpení mi výrobok priveziete?
    Tovar dopravíme najneskôr do troch pracovných dní od nákupu. Deň rozvozu, vrátane približného časového rozmedzia pre doručenie tovaru (obvykle v rozmedzí niekoľkých hodín), si dohodnete v predajni, v ktorej ste nakupovali tovar, v rámci objednávky dopravy.
  • Odveziete si zároveň starý elektrospotrebič?
    Áno, pokiaľ si to budete priať. Doprava je spoplatnená, samotná ekologická likvidácia je potom bezplatná. Informácie o cenách dostanete v predajni.
  • Zapojíte a predvediete mi zakúpený výrobok?
    Áno, základné zapojenie vykoná prepravca. Základné zapojenie a naladenie TV, zapojenie práčky alebo umývačky je možné iba vtedy, pokiaľ sú v mieste potrebné prípojky (základné zapojenie = zapojenie, ktoré nevyžaduje elektroinštalačné, vodárenské alebo plynoinštalačné práce). Štandardne nezapájame varné dosky a plynové sporáky a elektrické sporáky (je nutná odborná spôsobilosť).

Reklamácie

  • Ako mám postupovať, keď chcem tovar reklamovať?
      • Reklamáciu môžete uplatniť v ktorejkoľvek našej predajni.

    • Tovar nasledujúcich značiek je možné nahlásiť na doleuvedené tel. čísla. Následne po nahlásení reklamácie na dané tel. číslo dodávateľ zabezpečí návštevu servisného technika. Pred zavolaním na uvedenú linku je potrebné si pripraviť vyplnený a potvrdený záručný list, doklad o kúpe uvedeného tovaru a sériové číslo reklamovaného výrobku.
      • Výrobky značky Baumatic:
        tel. číslo: 0800 112 511
      • Výrobky značky Eurotech:
        tel. číslo: 0800 888 822
      • Výrobky značky Indesit:
        tel. číslo: 0850 111 731
      • Výrobky značky LG:
        tel. číslo: 0850 111 154
      • Výrobky značky Samsung:
        tel. číslo: 0800 726 786
      • Výrobky značky Sharp:
        tel. číslo: 0800 611 011
  • Aké doklady potrebujem na vybavenie reklamácie?
    Požadujeme potvrdený záručný list s vyznačením dátumu predaja, prípadne záručný list nepotvrdený zároveň s originálnou účtenkou. Pokiaľ ste záručný list nedostali (pri drobnejšom tovare sa to môže stať), stačí predložiť originál účtenky.
  • Musím tovar reklamovať ihneď po zistení chyby?
    Záleží na Vás, kedy sa rozhodnete tovar reklamovať. Odporúčame však chybu reklamovať čo najskôr. Je nutné si uvedomiť, že aj keď tovar nepoužívate, záručná doba stále beží.
  • Pokiaľ účtenku stratím, môžem aj napriek tomu reklamáciu uplatniť?
    Áno. Pomôže nám, pokiaľ predložíte akýkoľvek doklad, podľa ktorého by sme mohli predaj v našom systéme dohľadať (v prípade platby kartou výpis z účtu, pokiaľ ste tovar obstarávali na splátky potom úverovú zmluvu, a pod.).
  • Môžem tovar reklamovať v inej predajni, než v tej, kde som tovar zakúpil?
    Áno, tovar môžete reklamovať v ktorejkoľvek predajni OKAY na území SR.
  • Aký je ďalší postup po uplatnení reklamácie?
    Tovar odosielame do autorizovaného servisu na opravu.
  • Ako dlho trvá vybavenie reklamácie?
    Väčšinu reklamácií vybavujeme do 20 dní, aj keď zákonom stanovená lehota na vybavenie reklamácie je 30 dní. Iba v zložitejších prípadoch využívame maximálnu, zákonom definovanú lehotu na vybavenie reklamácie.
  • Ako presne sa počíta zákonná 30 dňová lehota na vybavenie reklamácií?
    Lehota začína bežať nasledujúci deň po odovzdaní tovaru na reklamáciu, pričom sa počítajú dni kalendárne, tj. vrátane víkendov a sviatkov.
  • Musí mať tovar pri reklamácii originálny obal?
    Nemusí, tovar môžete reklamovať i bez pôvodného obalu. Ak máte však originálny obal k dispozícii, odporúčame ho použiť. Originálne obaly svojou jedinečnou konštrukciou poskytujú výrobku maximálnu bezpečnosť pri preprave.
  • Môžem poslať na reklamáciu výrobok bez príslušenstva?
    Samozrejme. Reklamačný technik túto skutočnosť vyznačí na reklamačný protokol.
  • Môžem sa na autorizovaný servis obrátiť priamo? Kde zistím kontakt na servis?
    Áno, samozrejme môžete. Zoznam autorizovaných servisov i s kontaktmi býva uvedený na záručnom liste, ďalšou možnosťou je internet. Na uplatnenie reklamácie potrebujete záručný list vyplnený predajcom. Servis je povinný vykonať záručnú opravu zadarmo v zákonom stanovenej 30 dennej lehote.
  • Akú mám možnosť, pokiaľ servis opravu ako záručnú neuzná alebo nedodrží dohodnutý termín?
    Obráťte sa na ktorúkoľvek z našich predajní, situáciu preveríme a ponúkneme Vám ďalšie riešenie.
  • Poskytujete i pozáručný servis?
    Áno. Chybný tovar nám môžete priniesť do predajne. Zadarmo zaistíme dopravu do autorizovaného servisu a späť, platíte iba cenu opravy samotnej. Pozáručný servis Vám sprostredkujeme i v prípade, že ste tovar nezakúpili u nás.
  • Kam sa môžem obrátiť, pokiaľ nesúhlasím s vybavením reklamácie?
    Ak nesúhlasíte so spôsobom vybavenia reklamácie, požiadajte v predajni o postúpenie reklamácie nadriadenému manažérovi, ktorý je povinný do dohodnutého termínu reklamačné konanie preskúmať. V prípade postúpenia reklamácie reklamovaný tovar samozrejme nepreberáte.
  • Ak nebudete spokojný s preskúmaním reklamácie lokálnym manažérom, kontaktujte nás na našej zákazníckej linke 0850 444 002.

Moja predajňa

${favoriteStore.title}

${favoriteStore.address}

${favoriteStore.psc} ${favoriteStore.city}

Telefón: ${favoriteStore.phone}

E-mail: ${favoriteStore.email}

obľúbená predajňa (zmeniť)

tovar na predajni zobraziť na mape